נוירומרקטינג - להגיע לתת מודע של הצרכן

מחקרים רבים הוכיחו כי רוב החלטות הרכישה של הצרכן מתרחשות בתת מודע, ככל שהמחקרים עדכניים יותר, כך אחוז זה גדל. כיום יש מחקרים שמצביעים על 95% החלטות תת מודעות!
אז איך מגיעים לתת מודע של הצרכן?

quZpCrKg

3 דק' קריאה

1.8.2019

סקרי שוק וקבוצות מיקוד הם אמנם יעילים אך לא מדויקים. הרי ידוע כי אנחנו, בני האדם, לא יודעים להצביע על הרגשות שאנו חווים ולבטא אותם בצורה מילולית. עד היום מחקר צרכני התבצע בדרך של סקרים ומענה על שאלונים המספקים לנו מענה למודע בלבד. 

אז איך אנחנו בכל זאת יכולים להגיע לתת מודע של הצרכן?
אנו משתמשים בטכנולוגיה מתקדמת ובכלי מחקר חדשניים מתחום מדעי המוח:

EEG – רישום הפעילות החשמלית במוח

(EEG = Electroencephalogramבדיקת EEG סורקת ומעבדת את הפעילות החשמלית של המוח, על ידי הנחת חיישנים על קרקפת המוח. 

תגובות המוח מספקות משוב צרכני חסר תקדים ע"י מדידה מדויקת של הפער בין מה שצרכנים מדווחים (בסקרים, קבוצות מיקוד ועוד) לבין מה שהם מרגישים באמת.

שילוב של EEG המודד את התגובות הצרכניות, יחד עם חיישנים ביומטריים אחרים כמו מעקב עיניים, ניתוחי הבעות פנים ומדידות דופק יכול להעניק לנו הבנה מלאה של התנהגות הלקוחות ולגשר על הפער בין המודע לתת מודע.

ניתוח מיקרו הבעות פנים ורגשות

בעזרת מערכות של Face Recognition (מערכות לזיהוי פנים) בשילוב עם ניתוח מיקרו הבעות פנים מתקדם ניתן ליצור תמונת מצב של רגשות הצופה בסרטון או בתמונה בכל מאית שניה.

תוכנות מעקב עיניים – Eye-Tracking

 4 השניות הראשונות הן המכריעות איך הגולש ירגיש והאם ירכוש את המוצר, לכן האלמנט הראשון שיסב את תשומת ליבו בין כל הגירויים הוא קריטי וחשוב להבנת התהליכים הפיזיולוגים שעובר המוח בשניות הראשונות שלו עם המותג.

תוכנות מעקב עיניים מסייעות לנו להבין, ע"י מצלמת רשת, אילו אלמנטים מושכים את תשומת ליבו של הצרכן, באתרי אינטרנט, בפרסום ועוד. בעזרת מעקב אחר תנועת העין, נוכל לבחון את הצבעוניות, המבנה, התמונות וכיוצ"ב.

בעזרת מדדים אלה וניתוח הנתונים נוכל להבין ולנתח טוב יותר את האינטראקציה של הגולש עם הפרסום או הנכסים הדיגיטליים שלנו.

נוירומרקטינג באמצעות מעקב עיניים המציג מפת חום
מפת חום לפי מיקוד מבט באתר אינטרנט כחלק ממחקר נוירו שיווק

ניתוח מסעות משתמש מדויקים

ניתוח נתונים מהקלטות המשתמשים במערכת hotjar מאפשרת לנו לעקוב אחר פעילות המשתמש באתר בזמן אמת ובאופן מדויק להפליא, בכל סוג מכשיר. כך ניתן לדעת על איזה אזורים מתעכבים הגולשים, על אילו כפתורים יותר לוחצים ומה התשריט המדויק שלהם באתר. בהתאם לממצאים אלה ניתן לשפר ולדייק את הממשק בכל רגע נתון.

טסטים ואופטימיזציה

בעזרת כלי של גוגל – google optimize בשילוב כלי מחקר מתקדמים נוספים:

hotjar מספקים מידע על תנועת העכבר באתרי אינטרנט כחלק מתהליכי נוירומרקטינג
אופטימיז של גוגל מאפשר ליישם שינוי במבנה ובעיצוב האתר בכדי לבחון שיפור תגובת הגולש לפי מחקר נוירומרקטינג
גוגל אנליטיקס מאפשר ניתור תנועות גולשים באתרי אינטרנט ונותן מבט פנימה להתנהגויות הגולש, מעבר בין עמודים, זמני שהייה ועוד. נתונים אלו מסייעים אף הם במחקרי Neuromarketing
semrush כלי המספק מידע מעמיק לעולם החיפוש בגוגל באמצעותו ניתן לזהות דפוסי חיפוש ואיתותים לתחומים רלוונטים להעמקה באתר.
גוגל טאג מנג'ר של גוגל מאפשר לנטר באופן אופטימלי התנהגויות באתר ולהגדירם כיעדים אובייקטיבים למדידה באתר.

ניתן לבצע טסטים של מגוון רחב של אלמנטים באתר ולבחון את ביצועיו, בהתאם לכך להבין איזה טקסט, מבנה, תמונה או צבע ממירים טוב יותר וכך על פי ניתוח הנתונים ובהתאם לממצאים, לשפר ולשנות את ביצועי האתר תוך כדי תנועה ובכל זמן נתון.

 

מחקרים אלה מעניקים לנו גישה לתת מודע של הצרכן, החל מתשומת לב ראשונית של הגולש, דרך רגשות שחווה בעת צפייה בסרטון ועד למסע שהוא עובר בתוך האתר. כך נוכל לדייק את המסרים, את הנכסים הדיגיטליים ואת החומרים השיווקיים לכדי תוצאה סופית טובה הרבה יותר.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

איך מתעצבת מחדש התנהגות הצריכה בעידן וירוס הקורונה?

כיום, אנו נמצאים בסיטואציה חסרת תקדים, בה המציאות משתנה לנגד עינינו וכך גם התנהגויות הצריכה שלנו.
לרוב, הרגלים הם דבר שקשה מאוד לשנות, אך משהו גדול כל כך, כמו כאוס עולמי והצפת רגשות שליליים עזים, זו בדיוק הדוגמא לסוג האירועים שיכולים לשבש הרגלי צריכה. אפילו לטווח ארוך

לקריאת הכתבה »

לקנות בפחות! 4 הדרכים לגרום למחיר להיתפס נמוך מכפי שהוא באמת

כידוע, אחת הסיבות העיקריות לכך שאנשים לא קונים היא כמובן סוגיית המחיר.
אז מה אנחנו יכולים ללמוד ממחקרים פסיכולוגיים בסיסיים ומתהליכי הלמידה שלנו ואיך אנחנו יכולים לשנות את האופן בו הצרכנים תופסים את מחיר המוצר?

לקריאת הכתבה »

איך נוירומרקטינג יעזור לכם לבנות אסטרטגיית תוכן נכונה יותר?

החוויה הרגשית של לקוחותינו נוצרת בנקודות המפגש הרבות והשונות שלהם עמנו. כדי לבנות אסטרטגיית תוכן נכונה, אשר מייצרת מעורבות חיובית והנעה לפעולה מצד לקוחות פוטנציאליים, עלינו לעורר את המקומות הנכונים במוחו של הצרכן ולייצר חוויה שיווקית נכונה, טובה ומרגשת.

לקריאת הכתבה »