איך נוירומרקטינג יעזור לכם לבנות אסטרטגיית תוכן נכונה יותר?

החוויה הרגשית של לקוחותינו נוצרת בנקודות המפגש הרבות והשונות שלהם עמנו. כדי לבנות אסטרטגיית תוכן נכונה, אשר מייצרת מעורבות חיובית והנעה לפעולה מצד לקוחות פוטנציאליים, עלינו לעורר את המקומות הנכונים במוחו של הצרכן ולייצר חוויה שיווקית נכונה, טובה ומרגשת

quZpCrKg

3 דק' קריאה

10.10.2019

בתור אנשי שיווק, אנחנו לא יכולים להתעלם מן העובדה כי תוכן מסוים מעורר את לקחותינו, בעוד שתוכן אחר פשוט לא נוגע בהם. לרוב, קשה לנו לשים את האצבע ולאבחן מה שונה בין תוכן אחד למשנהו אשר גורם להבדל הכל כך משמעותי הזה בתגובתו של הצרכן. 

חקר הנוירומרקטינג נותן מענה לכל אותן שאלות ומבסס באופן מדעי את פעולתנו וההחלטות שלנו כצרכנים באמצעות חקר המוח והתגובות שלו למסרים ולגישות השיווקיות השונות. בחינה של התנודות החשמליות של המוח הראתה רמת מעורבות שונה עבור מסרים שיווקיים שונים. לאחר איסוף של מדידות רבות, הגיעו החוקרים לתובנות בנוגע לדרך שבה המוח שלנו מגיב לאלמנטים שונים במסר – לשפה, לצורה של התוכן, לצבעוניות, לאופן שבו הוא מונגש לנו וכיוצא בזה. מכאן יכלו החוקרים להסיק ולמפות כיצד אלמנטים שונים בתוכן מעוררים בנו רגשות ודפוסי התנהגויות כאלו ואחרים.

תוכן מעורר

אנו מונעים על ידי הרגשות שלנו באופן שוטף לאורך כל היום. רוב ההחלטות שלנו אינן נעשות בצורה רציונלית כפי שאנו נוהגים לחשוב, אלא מתוך רגש ואינסטינקטים. תוכן שיווקי אפקטיבי הוא תוכן אשר יעורר את התגובה הקוגניטיבית שלו. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות רגש, חיובי או שלילי. ברגע שניגע ברגש, ניגע בלקוח פוטנציאלי ונגדיל את הקשב שלו כלפינו.

איך מייצרים רגש? סיפורים אשר מעוררים הזדהות מצד הקורא, כמו גם תמונות בעלות עוצמה וקרבה למצב בו נמצא הלקוח הפוטנציאלי, הן המפתח לרגש. מתוך המחקר הנוירו-שיווקי עולה כי אנו מגיבים טוב יותר לתוכן אשר נותן מענה לצרכים ההישרדותיים שלנו. מצד אחד זה יכול להיות תוכן שיגרום לנו להרגיש טוב עם עצמנו, שיחמיא לנו ויספק לנו תחושת ביטחון ומצד שני זה יכול להיות תוכן שייגע דווקא בנקודות הכואבות שלנו ויספק לקוראים מענה לכאב הזה – שיטת תשלום נוחה יותר, משלוח עד הבית או תמיכה במגוון שפות.

תוכן נגיש

במחקר שנעשה לאחרונה, הוצגו לשתי קבוצות נחקרים טקסטים שבהם הוראות לאחר טיפול. טקסט אחד הוצג בפונט ברור והטקסט השני בפונט קשה לקריאה, התוכן היה זהה לחלוטין. הקבוצה שקיבלה את הטקסט השני (הקשה לקריאה) ראתה בפעולות המתוארות בו כמורכבות יותר וקשות לביצוע. כשהמוח שלנו מתקשה לעבד תוכן הוא מתייחס אליו כמשימה מורכבת מדי שעדיף לשים אותה בצד לטובת משימות פשוטות יותר. תוכן עמוס מדי ולא קריא מהווה מכשול של ממש. 

מחקר נוסף, מספרו של דניאל כהנמן, קבע שפונט קשה לקריאה בהכרח גורם לאנשים להתרכז ולהבין טוב יותר טקסט מורכב.

אם כך, כדי להפוך את התוכן שלנו לעוד יותר נגיש כדאי להשתמש בתבניות מוכרות כמו פונטים, תמונות, גרפיקות וסכמות צבעים באופן עקבי. המוח שלנו נהנה מזיהוי אובייקטים ודפוסים המתקשרים לחוויות חיוביות מהעבר, והוא מגיב לכל אותן תבניות המוכרות לנו מהעולם שסובב אותנו על ידי שחרור דופמין – מוליך עצבי המעורר תחושת הנאה.

תוכן מרענן

איך בכל זאת נהפוך את התוכן שלנו לתוכן אשר יבלוט על פני המתחרים? זה הזמן לחדד את הלשון ולהכניס פנימה את אפקט ההפתעה. 

כשהמוח שלנו נתקל ברצפים ובמבני משפט ידועים הוא למעשה מסוגל להשלים לבדו את המשפט דרך עיבוד מוקדם של המשכו, ובכך מאפשר לנו לרפרף על הטקסט בלי לגרוע מההבנה שלנו. אך כשמשהו ברצף המוכר משתנה, הטקסט מגרה את המוח שלנו, מעורר אותו וגורם לנו לחשוב על אותה מילה שהוחלפה, המילה הזו יכולה להיות חלק עיקרי במסר שלנו. איך מייצרים משחקי מילים כאלו? נסו לקחת ביטוי שגור ולהחליף בו מילה אחת, למשל "ללכת על כל החופה" או "העישון מוציא לך את הנשימה".  קצת השראה אפשר לקבל ממי שעשה את זה הכי טוב בשפה העברית – הגששים שהביאו לנו את "שחור על גבי עיתון" ו"בנייני האומלל בירושלים". יוצרי תוכן שיווקי צריכים להתנסות ביצירת משחקי מילים, ואין ספק שיש כאן לא מעט תוכן למחשבה… (ראיתם מה עשינו?)

תחום הנוירו-מרקטינג המרתק מספק לנו לא רק תובנות מעניינות באשר להתנהגות הצרכנית של הלקוחות שלנו אלא כלים של ממש ליצירת תוכן המייצר מעורבות טובה יותר, מעורר רגש ופשוט הופך את התוכן השיווקי שלנו לנכון יותר עבור קהל לקוחותינו.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

איך מתעצבת מחדש התנהגות הצריכה בעידן וירוס הקורונה?

כיום, אנו נמצאים בסיטואציה חסרת תקדים, בה המציאות משתנה לנגד עינינו וכך גם התנהגויות הצריכה שלנו.
לרוב, הרגלים הם דבר שקשה מאוד לשנות, אך משהו גדול כל כך, כמו כאוס עולמי והצפת רגשות שליליים עזים, זו בדיוק הדוגמא לסוג האירועים שיכולים לשבש הרגלי צריכה. אפילו לטווח ארוך

לקריאת הכתבה »

לקנות בפחות! 4 הדרכים לגרום למחיר להיתפס נמוך מכפי שהוא באמת

כידוע, אחת הסיבות העיקריות לכך שאנשים לא קונים היא כמובן סוגיית המחיר.
אז מה אנחנו יכולים ללמוד ממחקרים פסיכולוגיים בסיסיים ומתהליכי הלמידה שלנו ואיך אנחנו יכולים לשנות את האופן בו הצרכנים תופסים את מחיר המוצר?

לקריאת הכתבה »

איך נוירומרקטינג יעזור לכם לבנות אסטרטגיית תוכן נכונה יותר?

החוויה הרגשית של לקוחותינו נוצרת בנקודות המפגש הרבות והשונות שלהם עמנו. כדי לבנות אסטרטגיית תוכן נכונה, אשר מייצרת מעורבות חיובית והנעה לפעולה מצד לקוחות פוטנציאליים, עלינו לעורר את המקומות הנכונים במוחו של הצרכן ולייצר חוויה שיווקית נכונה, טובה ומרגשת.

לקריאת הכתבה »